Benvinguda
TORNAR A LA HOME
CONEIX-ME
UNA MICA MÉS
DISSENYANT
LES MEVES HABILITATS
MARKETING
CREANT CONTINGUT
PARLEM
POSEM-NOS AL DIA

La majoria de les persones pensen que el disseny és una capa, una simple decoració. Per a mi, gens és més important en el futur que el disseny. El disseny és l’ànima de tot el creat per l’home.
Steve Jobs

Benvinguda
TORNAR A LA HOME

INICI

CONEIX-ME
UNA MICA MÉS

SOBRE MI

DISSENYANT
LES MEVES HABILITATS

COM TREBALLO

MARKETING
CREANT CONTINGUT

BLOG

PARLEM
POSEM-NOS AL DIA

CONTACTE

pagina-sobre-mi-efectiva

Com realitzar una pàgina sobre mi, efectiva i que no deixi indiferent

24 març, 2017

És imprescindible que la web de la teva marca personal o negoci tingui una bona pàgina sobre mi. Aquesta pàgina també anomenada “Sobre”, “Sobre nosaltres”… és la segona més visitada després de la “home”. És una pàgina on el teu lector decidirà si segueix interessat en els teus serveis o si segueix buscant a algú que li ofereixi més confiança.
En qualsevol negoci i sobretot en el sector del coaching o de la formació, és vital humanitzar la teva marca. A més, és el lloc perfecte per acabar de convèncer a tu lector que el teu ets la persona indicada per resoldre el seu problema. Així que fes-te a la idea que aquesta pàgina no és per fer créixer el teu ego ni per vendre alguna cosa descaradament. Anem a posar-nos a la feina i repassar tots els detalls que ha de tenir la pàgina sobre mi perquè sigui efectiva.

 

Què fer perquè la teva pàgina sobre mi compleixi amb els seus objectius, sigui efectiva i no deixi indiferent.

Has de tenir en compte que l’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és persuadir al teu lector. Generar confiança i filtrar els usuaris que han arribat al teu web i que no estiguin interessats en el que ofereixes. Com t’he dit abans, parlar de tu, no és l’objectiu d’aquesta secció. Si vols exposar els teus assoliments i el teu currículum pots usar altres eines com Linkedin. Aquí has de parlar del teu client ideal i generar confiança.

Què cal tenir en compte abans de començar a escriure?

Per evitar que el teu lector s’avorreixi o triï un altre professional per falta de confiança, has de saber com enfocar i a qui va dirigida la pàgina. Per aquest motiu cal estructurar un moment les idees abans de començar a escriure.

Pensa en el teu potencial client

L’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és captar la seva atenció i fer que confiï en tu. Així que sobretot, centra’t en ell i no intentis escriure per a tothom. Pensa que necessita, que beneficis va a obtenir i com els va a aconseguir. És necessari que analitzis les seves necessitats, preocupacions i dubtes. Com més sàpigues i descriguis al teu client ideal, més fàcil serà escriure per a ell.

Que vols transmetre

Decideix que sensació vols que tingui el lector una vegada ha llegit la pàgina. Que to vas a usar i com vols explicar-te. No aparents alguna cosa que no ets. Si és una empresa unipersonal és millor que el teu client ho sàpiga des d’un principi, si li expliques que sou una gran empresa amb diferents treballadors i se de compte que li estàs enganyant, hauràs perdut a aquest client. Sobretot sé onesto de la mateixa forma que t’agradaria que ho anessin amb tu.

Tipus de lectors que poden arribar a la pàgina sobre mi del teu web

Existeixen diferents usuaris que poden arribar, des de nous usuaris, usuaris recurrents i possibles compradors dels teus serveis o productes. Cadascun d’ells té una preocupació en ment, però tenen una cosa en comú. Quan visiten la pàgina sobre mi, és per què volen saber si han arribat al lloc indicat.

  • Nous usuaris: Han arribat al teu web mitjançant un cercador i volen saber qui hi ha darrere dels continguts que estan llegint.
  • Usuari recurrent: Han visitat la teva pàgina en més d’una ocasió i volen saber que més ofereixes que els pugui interessar.
  • Usuari indecís o possible comprador: Sap del teu producte, ho vol i sap qui ets, però necessita una empenta de confiança per realitzar l’últim pas.

Determina que objectiu vols aconseguir per a aquesta pàgina i afegeix al final un Cte

Vols que et contactin, que se subscriguin al teu butlletí o que et truquin per telèfon… Sigui el que sigui, que sigui solament una cosa i deixa-ho ben clar al final de la pàgina.

Què has de tenir en compte quan redactis els teus textos

Usa la primera persona i parla de la teva a la teva. Has de parlar directament al lector que t’aquesta llegint, no a una multitud. Per això has de centrar-te només en el teu client ideal.
Explica-li quins beneficis va a obtenir, més que a detallar tot amb paraules tècniques i el sobreuso de dades.

Procura simplificar sense perdre el seu contingut.

Procura usar un paràgraf per idea i amb frases curtes per fer més lleugera la seva lectura. Si pots explicar una idea resumint-la i que s’entengui bé, millor que fer un text de tres paràgrafs per explicar el mateix. Has de ser clar i concís.

Construeix la pàgina sobre mi. Quins apartats ha de tenir perquè sigui efectiva.

Una vegada tinguis clar el que vols explicar i com fer-ho, cal estructurar la pàgina sobre mi perquè sigui el més clara possible. A si que anem a veure els 5 punts clau que tota pàgina sobre mi ha de tenir.

1. Necessites un títol amb ganxo per captar l’atenció

Has de crear un títol que motivi a l’usuari a seguir llegint. Que connecti amb el teu lector. Compte en una frase qui ets i que va a aconseguir.

2. Com vas a ajudar al teu client

Com t’he dit, el teu lector ha de saber que està en el lloc indicat, i que tu ets la persona adequada. Est és l’apartat on has d’explicar que problema soluciones i com ho aconsegueixes. Que benefici aportes als teus client i que ha aconseguit després d’haver contractat els teus serveis. Has d’apel·lar a les seves emocions. Es clar i ofereix solucions a problemes concrets.

3. Explica qui ets amb una breu descripció

És el moment d’explicar la teva història, qui ets i al fet que et dediques. Per que has decidit dedicar-te al teu treball, i com entens la teva professió. Acompanya la descripció amb una imatge de tu que et representi, si pot ser somrient. O si ho prefereixes explicant la teva història mitjançant un video.

Has d’aconseguir que el teu lector s’imagini com seria treballar amb tu. D’aquesta forma, generaràs una connexió directa amb el teu client potencial.

4. Genera confiança amb els testimoniatges

Una altra forma per generar confiança és incloure testimoniatges de persones que han contractat els teus serveis. Per a això has d’incloure un petit text on expliquin com estaven abans i com han millorat després de contractar els teus serveis. Per completar el testimoniatge has d’incloure el nom i una fotografia del teu client, i si vols i de forma opcional depenent del servei prestat, un vincle al seu Linkedin.

5. Finalitza la pàgina sobre mi, amb una trucada a l’acció (CTA)

Convida al teu lector al fet que realitzi alguna acció… subscriure’s al teu butlletí, que es posi en contacte amb tu, o visitar un article del teu blog per generar més confiança. Guia al teu lector perquè realitzi una acció en concret, així la pàgina complirà amb l’objectiu que t’has marcat.

Fes que la teva pàgina sobre mi sigui interessant i enfocada al teu client.


Soc Francesc Xavier Escandell, ajudo a professionals a reforçar la seva autoritat i, potenciant la seva marca personal, mitjançant la seva web personal.

nunc justo consectetur commodo venenatis, risus vulputate, elit.