Businesswomen using laptop and having a discussion
DesignNovembre 17, 2017

El blog, la clau per generar confiança i destacar de la competència

Actualment tenir una web és imprescindible per a qualsevol professional o negoci. Però has pensat… Per què hi ha gent que dedica tant temps a mantenir el seu blog al dia? La resposta és senzilla, perquè para ells, el seu blog és la clau per generar confiança i atreure clients.

Si penses que no tens temps per actualitzar el teu blog o creïs que és una perduda de temps i no et va a atreure més clients, deixa que et demostri perquè et pot ser útil.

Quan tens una preocupació o necessites resoldre un dubte, segurament vas a Google i realitzes una cerca d’allò que necessites. El més probable, és que acabis en un blog d’un professional o d’una empresa. Realitzes una lectura en diagonal buscant la solució al teu problema i si l’article ha aconseguit resoldre-ho, t’interessis per saber qui hi ha darrere d’aquestes línies.

Què millor forma de connectar amb un client, que ajudant-li amb una solució al seu problema i captar la seva atenció.

Portrait of young attractive woman using tablet

El blog. La millor eina per generar confiança i captar clients

Com has vist, el blog, és la clau. L’eina menys intrusiva i magnètica per atreure clients de forma natural. Però com pots usar el blog per generar més confiança i que vulguin contractar els teus serveis?

Aportant contingut de gran valor. Contingut que resolgui els problemes que tinguin els teus possibles clients. Però en sentir això, segur que estàs pensant… “si li soluciono el seu problema llegint un dels meus articles, per què van a voler contractar-me si ja tenen tota la informació al meu web?”

Internet fa que estiguem saturats d’informació, i sobretot de missatges de venda. Per què no fer una pausa i oferir als teus clients parteix del teu coneixement sense demanar gens a canvi?

Trencant barreres, oferint contingut de qualitat.

Oferir un bon consell o ajudar al fet que prenguin una decisió sense demanar gens a canvi, establiràs un vincle més fort. Demostres que et preocupes per ell i cada consell que ofereixes de forma gratuïta es converteix en un gest de confiança.

Amb cada article que llegeixen en el teu blog, aconsegueixes que et coneguin una mica més. Sabran qui ets, com treballes i el més important, et convertiràs en un referent per a ells.

Val, però… realment el blog és la clau?

Fins ara has usat diferents eines per aconseguir credibilitat, reputació i confiança. Ja sigui mitjançant l’elaboració de productes o oferint serveis professionals. Però, és possible que et facis preguntes com:

  • Mereix la pena invertir temps a escriure articles en el meu blog?
  • Si explico els meus coneixements, perquè em van a contractar?
  • I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien usar els meus mètodes.

Hi ha molts professionals i empreses que pensen que tenir una pàgina web presencial és suficient, però és completament erroni. Ningú trobarà el teu web si no té un contingut amb el qual et puguin trobar. Dir que has optimitzat les teves quatre pàgines principals perquè et trobi amb paraules clau com ‘coach‘, ‘coach personal‘, etc. no és suficient. No ets l’únic coach que té una pàgina en internet i tens una gran competència. Si no fas alguna cosa perquè et puguin trobar i vegin que ets un professional, sempre passaràs inadvertit. Per això el teu blog és la clau.

A si que analitzem les preguntes anteriors, i després decideix si val la pena o no tenir un blog.

Mereix la pena invertir temps a escriure articles en el meu blog?

No t’ho vaig a negar, a mi em costa escriure, però és vital en la meva estratègia de inbound márqueting poder ajudar a possibles clients. I a altre fer que la web estigui actualitzada millora el meu posicionament.

Ajudant a lectors i clients

Si ajudes als teus lectors a resoldre els seus problemes, pots arribar a convertir-te en el seu referent i guanyar-te la seva confiança. Sé que no és un procés que es pugui aconseguir de la nit al dia… però obtindràs fruits a llarg termini. T’ho asseguro.

Millorant el posicionament en Google

Si una pàgina web presencial té 4 seccions principals amb una mitjana de 300 paraules per pàgina, la web tindrà al voltant de mil dues-centes paraules. D’aquestes si llevem la palla i solament deixem les paraules apropiades amb les quals volem que em ens trobin, poden quedar… 10 o 12. Amb aquest marge de paraules clau, poc es va a poder fer amb una competència que usi els articles del blog com a eina de posicionament.

Si uses els articles del teu blog adequadament, pots arribar a estar en les primeres posicions, solament cal treballar i ser constant. Tenir clar com optimitzar un article perquè li agradi a Google i sobretot al teu lector.

Si explico els meus coneixements… perquè em van a contractar?

Com van a confiar en tu si no et coneixen, o no tens visibilitat. Si has de contractar un servei és normal que et preguntis si la persona és un professional i va a saber resoldre-ho. Com a dissenyador gràfic i web, usava en el meu currículum un porfolio amb una mostra dels meus treballs. Ara prefereixo donar una mica més. Oferir continguts que puguis usar per millorar el teu web o fins i tot fer-la el teu mateix. I el millor exemple d’un treball ben fet és la meva pròpia web. En ella pots veure tot el que sé fer. Et convido al fet que realitzis les proves de rendiment, optimització i seu que creguis oportunes.

El meu web és la base amb la qual realitzo les webs dels meus clients, així que interessa que estigui sempre impecable.

Deixant a un costat això… tornem a el contingut. Si uses el teu blog adequadament i ajudes a els teus lectors, quan tinguin un problema sabran que tu tens la resposta. I no tinguis dubtes, si han de contractar a algú en alguna ocasió, tu seràs la seva primera opció.

I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien usar els meus mètodes.

No hi ha gens pitjor que una còpia. Així que no et preocupis per ells, la gent sempre prefereix l’original a la còpia. L’original sempre ofereix més confiança i dóna més seguretat. Per molt que vulgui la teva competència, mai tindrà la teva experiència i la teva passió. El teu treball és especial per a tu i això es reflecteix en cada projecte.

Si la teva competència vol copiar-te, és per que el teu producte o servei és bo.

El teu blog t’ajudarà fidelizar i comunicar-te amb els teus clients

Ja ho has vist, el teu blog és la clau per generar confiança. Amb ell reforçaràs la teva marca personal i et facilitarà el contacte amb els teus clients.

En aquest canvi de paradigma on preferim saber qui hi ha darrere de les empreses, necessitem ‘connectar’ amb les persones i el blog és l’eina que necessites per a això.

Mitjançant el teu blog podràs establir una relació més estreta amb els teus clients i lectors, podran comentar els teus articles, resoldre els seus dubtes i segurament que et recomanin a altres persones.

Amb això últim m’acomiado… i recorda, si t’ha semblat interessant aquest article i vols deixar algun comentari estaré encantat per saber la teva opinió. Si creïs que pot interessar-li a algun dels teus coneguts… ja saps, comparteix-ho.

Faig servir galetes per oferir la millor experiència en línia.
En clicar el botó de "D'ACORD", acceptes l'ús de galetes segons la política de cookies d'aquesta web.

Privacy Settings saved!
Configuració de Privacitat

Quan visites aquesta web, es pot emmagatzemar o recuperar informació del vostre navegador en forma de cookies. Pots controlar quina informació facilites en aquest apartat amb total llibertat.

Aquestes cookies són necessàries perquè el lloc web funcioni i no tingui problemes en els nostres sistemes.

Per utilitzar aquest lloc web, utilitzem les següents cookies tècnicament necessàries
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec
  • wordpress_gdpr_allowed_services
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wpSGCacheBypass

Rebutjar tots els serveis
Accepto tots els serveis
dictum facilisis Praesent quis, mattis justo