5 punts clau per tenir una pàgina sobre mi efectiva

És imprescindible que la web de la teva marca personal o negoci tingui una bona pàgina sobre mi. Aquesta pàgina també anomenada, «Sobre nosaltres», «About»… és la segona més visitada després de la «home». És una pàgina on el teu lector decidirà si segueix interessat en els teus serveis o si segueix buscant a algú que li ofereixi més confiança.

En qualsevol negoci és vital humanitzar la teva marca. A més, és el lloc perfecte per acabar de convèncer al teu lector que ets la persona indicada per resoldre el seu problema. Així que fes-te a la idea, que aquesta pàgina no és per fer créixer el teu ego ni per vendre alguna cosa descaradament. Fem un repàs de tots els detalls que ha de tenir una pàgina sobre mi perquè sigui efectiva.

5 punts clau per tenir una pàgina sobre mi efectiva

 

Què fer perquè la teva pàgina sobre mi compleixi amb els seus objectius, sigui efectiva i no deixi indiferent.

Has de tenir en compte que l’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és persuadir al teu lector. Generar confiança i filtrar els usuaris que han arribat al teu web i que estiguin interessats en el que ofereixes. Com t’he dit abans, parlar de tu, no és l’objectiu d’aquesta secció. Si vols exposar els teus assoliments i el teu currículum pots usar altres eines com LinkedIn. Aquí has de parlar del teu client ideal i generar confiança.

Què cal tenir en compte abans de començar a escriure?

Per evitar que el teu lector s’avorreixi o triï un altre professional per falta de confiança, has de saber com enfocar i a qui va dirigida la pàgina. Per aquest motiu cal estructurar un moment les idees abans de començar a escriure.

Pensa en el teu potencial client

L’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és captar la seva atenció i fer que confiï en tu. Així que sobretot, centra’t en ell i no intentis escriure per a tothom. Pensa que necessita, que beneficis obtindrà i com els aconseguirà. És necessari que analitzis les seves necessitats, preocupacions i dubtes. Com més sàpigues i descriguis al teu client ideal, més fàcil serà escriure per a ell.

Que vols transmetre

Decideix que sensació vols que tingui el lector una vegada ha llegit la pàgina. No aparentis alguna cosa que no ets. Si ets una empresa unipersonal, és millor que el teu client ho sàpiga des d’un principi, si li expliques que ets una gran empresa amb diferents treballadors i s’adona que l’estàs mentint, hauràs perdut a aquest client. Sobretot sé honest de la mateixa forma que t’agradaria que ho anessin amb tu.

Tipus de lectors que poden arribar a la pàgina sobre mi del teu web

Existeixen diferents usuaris que poden arribar, des de nous usuaris, usuaris recurrents i possibles compradors dels teus serveis o productes. Cadascú d’ells té una preocupació en ment, i volen saber si han arribat al lloc indicat.

  • Nous usuaris: Han arribat al teu web mitjançant un cercador i volen saber qui hi ha darrere dels continguts que estan llegint.
  • Usuari recurrent: Han visitat la teva pàgina en més d’una ocasió i volen saber que més li pots oferir.
  • Usuari indecís o possible comprador: Sap del teu producte, sap qui ets, però necessita una empenta de confiança per realitzar l’últim pas.

Determina quin objectiu vols aconseguir per a aquesta pàgina i afegeix al final una trucada a l’acció «CTA».

Vols que et contactin, que se subscriguin al teu butlletí o que et truquin per telèfon… Sigui el que sigui, posa solament una cosa i deixa-ho ben clar al final de la pàgina.

Què has de tenir en compte quan redactis els teus textos

Utilitza la primera persona i parlar directament al lector que està llegint, no a una multitud. Per això has de centrar-te només en el teu client ideal.
Explica-li quins beneficis obtindrà, més que a detallar tot amb paraules tècniques i el sobre ús de dades.

Procura simplificar sense perdre el seu contingut.

Procura usar un paràgraf per idea i frases curtes per fer més lleugera la seva lectura. Si pots explicar una idea resumint-la i que s’entengui bé, millor que fer un text de tres paràgrafs per explicar el mateix. Has de ser clar i concís.

Quins apartats ha de tenir perquè sigui efectiva.

Una vegada sàpigues que vols explicar, cal estructurar la pàgina sobre mi perquè sigui clara possible. Així que anem a veure els 5 punts clau que tota pàgina sobre mi ha de tenir.

1. Necessites un títol amb ganxo per captar l’atenció

Has de crear un títol que motivi a l’usuari a seguir llegint. Que connecti amb el teu lector. Explica en una frase qui ets i que aconseguirà.

2. Com pots a ajudar al teu client

Com t’he dit, el teu lector ha de saber que està en el lloc indicat, i que tu ets la persona adequada. Aquest és l’apartat on has d’explicar quins problemes soluciones i com ho aconsegueixes. Quin benefici aportes als teus clients i que ha aconseguit després d’haver contractat els teus serveis. Has d’apel·lar a les seves emocions. Sigues clar i ofereix solucions a problemes concrets.

3. Explica qui ets amb una breu descripció

És el moment d’explicar la teva història, qui ets, perquè has decidit dedicar-te al teu treball i com entens la teva professió. Acompanya la descripció amb una imatge de tu que et representi i si pot ser somrient. Si ho prefereixes pots explicar la teva història mitjançant un vídeo.

Has d’aconseguir que el teu lector s’imagini com seria treballar amb tu. D’aquesta forma, generaràs una connexió directa amb el teu client potencial.

4. Genera confiança amb els testimonis

Una altra forma per generar confiança és incloure testimoniatges de persones que han contractat els teus serveis. Per a això has d’incloure un petit text on expliquin com estaven abans i com han millorat després de contractar els teus serveis. Per completar el testimoniatge has d’incloure el nom i una fotografia del teu client, i si vols i de forma opcional depenent del servei prestat, un enllaç al seu LinkedIn.

5. Finalitza la pàgina sobre mi, amb una trucada a l’acció (CTA)

Convida al teu lector al fet que realitzi alguna acció… subscriure’s al teu butlletí, que es posi en contacte amb tu, o visitar un article del teu blog per generar més confiança. Guia al teu lector perquè realitzi una acció en concret, així la pàgina complirà amb l’objectiu que t’has marcat.

Fes que la teva pàgina sobre mi sigui interessant i enfocada al teu client.

Com fer la pàgina de contacte de la teva web

Molts professionals creuen que un formulari és suficient per a la seva pàgina de contacte i cometen un greu error. És necessari que guiïs al teu possible client a fer el pas de posar-se en contacte amb tu. La pàgina de contacte és fonamental per augmentar les conversions i millorar la relació amb els teus clients.

Si el teu client potencial ha arribat a la teva pàgina de contacte, és perquè l’interessa el que ofereixes. És aquí, és on has de recordar-li que tu pots ajudar-lo i que tu tens el que ell necessita.

Abans de començar amb l’estructura tingues en compte quatre apartats per captar l’atenció del teu client:

  • Un disseny atractiu i sense distraccions.
  • Un text o copywriting pensat en el teu client.
  • Informació sobre com contactaràs amb ell.
  • Proves socials

Un disseny atractiu, senzill i sense distraccions, pot fer que la teva pàgina de contacte sigui més efectiva.

Crea un disseny net, eliminant tots els elements innecessaris. Assegura’t que es vegi i funcioni bé en tots els dispositius. I no et quedis solament amb un formulari i un text genèric.

Si la web està enfocada en la teva marca personal, posa una foto personal. Si la web té a veure amb una empresa, afegeix una foto de grup. Amb això crearàs un vincle amb el teu lector i donarà confiança.

Posa només una trucada a l’acció i centra-la. Potser t’interessa més que et cridin al telèfon en comptes d’enviar-te un correu electrònic. Si afegeixes un formulari posa només els camps necessaris. Tingues present que com més informació li demanis, menys conversió tindrà.

Com fer la pàgina de contacte de la teva web

Un text pensat en el teu client potencial

El text ha de connectar amb el teu client. Utilitza-ho per reforçar el teu missatge de venda, els beneficis que obtindrà i animal a què t’escrigui. Fer-li una pregunta ajudarà a recordar perquè està aquí i ajudarà a capar la seva atenció. Procura que el text no sigui molt llarg, fes-lo senzill i directe.

Límits i condicions

Informa quins seran els propers passos i què pot esperar una vegada t’ha contactat. Quant de temps trigues en contestar, com ho faràs…, això ajudarà a decidir-se a escriure. Programa una resposta automàtica i personalitzada per indicar que has rebut la seva petició i que de seguida et posaràs en contacte amb ell.

També pots utilitzar aquesta pàgina per filtrar al teu client ideal, descriu per qui treballes i quins treballs realitzes, això et permetrà crear un primer filtre per seleccionar els teus clients.

Proves socials

Demana als teus clients una petita ressenya, els testimoniatges, emblemes de seguretat o els anys que tens d’experiència, afegeixen credibilitat i donen confiança.

I ara t’animo que revisis la teva pàgina de contacte, està bé o creus que podria millorar?

Perquè serveix un blog

Actualment tenir una web és imprescindible per a qualsevol professional o negoci. Però has pensat… Per què hi ha gent que dedica tant temps a mantenir el seu blog al dia? Perquè serveix un blog? La resposta és senzilla, perquè para ells, el seu blog és la clau per generar confiança i atreure clients.

Si penses que no tens temps per actualitzar el teu blog o creus que és una perduda de temps i no atraurà més clients, deixa que et demostri perquè et pot ser útil.

Quan tens una preocupació o necessites resoldre un dubte, segurament vas a Google i realitzes una cerca d’allò que necessites. El més probable, és que acabis en un blog d’un professional o d’una empresa. Realitzes una lectura en diagonal buscant la solució al teu problema i si l’article ha aconseguit resoldre-ho, t’interessis per saber qui hi ha darrere d’aquestes línies.

Que millor forma de connectar amb un client, que ajudar-lo solucionant el seu problema i captar la seva atenció.

Perquè serveix un blog

Perquè serveix un blog? La millor eina per generar confiança i captar clients

Com has vist, el blog, és la clau. L’eina menys intrusiva i magnètica per atreure clients de forma natural. Però com pots utilitzar el blog per generar més confiança i contracti els teus serveis?

Aporta contingut de gran valor que resolgui els problemes dels teus possibles clients. Però llegint això, segur que estàs pensant… «Si li soluciono el seu problema llegint un dels meus articles, per què voldrà contractar-me si ja té tota la informació al meu web?».

Trencant barreres, oferint contingut de qualitat.

Oferir un bon consell o ajudar sense demanar res a canvi, establiràs un vincle més fort. Demostres que et preocupes per ell i cada consell que ofereixes de forma gratuïta es converteix en un gest de confiança.

Amb cada article que llegeixen, aconsegueixes que et coneguin una mica més. Sabran qui ets, com treballes i el més important, et convertiràs en un referent per a ells.

D’acord, però… realment, perquè serveix un blog?

Fins ara has utilitzat diferents eines per aconseguir credibilitat, reputació i confiança. Mitjançant l’elaboració de productes o oferint serveis professionals. Però, és possible que et facis preguntes com:

  • Val la pena invertir temps a escriure articles en el meu blog?
  • Si explico els meus coneixements, perquè m’ha de contractar?
  • I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien utilitzar els meus mètodes.

Hi ha molts professionals i empreses que pensen que tenir una pàgina web presencial és suficient, però és completament erroni. Ningú trobarà el teu web si no té un contingut amb què et puguin trobar. Dir que has optimitzat les teves quatre pàgines principals amb paraules clau com ‘coach‘, ‘personal de…‘, etc. no és suficient. No ets l’únic professional que té pàgina a internet i tens una gran competència. Si no fas alguna cosa perquè et puguin trobar i vegin qui ets, passaràs inadvertit. Aquí tens la resposta de «Perquè serveix un blog?».

Analitzem les preguntes anteriors, i després decideix si val la pena o no, tenir un blog.

Val la pena invertir temps a escriure articles?

No t’ho negaré, a mi em costa escriure, però és vital en la meva estratègia d’inbound màrqueting poder ajudar a possibles clients i ajuda a millora el meu posicionament.

Ajudant a lectors i clients

Si ajudes als teus lectors a resoldre els seus dubtes o problemes, pots arribar a convertir-te en el seu referent i guanyar-te la seva confiança. Sé que no és un procés que es pugui aconseguir en poc temps… però obtindràs fruits a llarg termini. T’ho asseguro.

Millorant el posicionament en Google

Si una pàgina web presencial té 4 seccions principals amb una mitjana de 300 paraules per pàgina, la web tindrà al voltant de mil dues-centes paraules. D’aquestes si traiem la palla i solament deixem les paraules apropiades amb les quals volem que et trobin, poden quedar… 10 o 12 paraules. Amb aquest marge de paraules clau, poc podem fer amb una competència que utilitzi els articles del blog com a eina de posicionament.

Si utilitzes els articles adequadament, pots arribar a estar en les primeres posicions, solament cal treballar i ser constant. Tenir clar com optimitzar un article perquè li agradi a Google i sobretot al teu lector que és el més important.

Si explico els meus coneixements… perquè m’ha a contractar?

Perquè serveix un blog? Per explicar com fer les coses i que després no em contractin? És un pensament habitual, però com confiaran en tu si no et coneixen, o no tens visibilitat. Si has de contractar un servei, és normal que et preguntis si la persona és un professional i sabrà resoldre les teves necessitats. Com a dissenyador gràfic i web, utilitzava en el meu currículum un dossier amb una mostra dels meus treballs.

Ara prefereixo donar una mica més, oferir continguts que puguis utilitzar per millorar el teu web o fins i tot fer-la teu mateix. I el millor exemple d’un treball ben fet és la meva pròpia web. Et convido al fet que realitzis les proves de rendiment, optimització i seu que creguis oportunes.

El meu web és la base amb la qual realitzo les webs dels meus clients, així que la travaràs sempre impecable.

Deixant a un costat això… tornem al contingut. Si uses el teu blog adequadament i ajudes als teus lectors, quan tinguin un problema sabran que tu tens la resposta. I no tinguis dubtes, si han de contractar a algú en alguna ocasió, tu seràs la seva primera opció.

I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien usar els meus mètodes.

No hi ha res pitjor que una còpia. Així que no et preocupis per ells, la gent sempre prefereix l’original a la còpia. L’original sempre ofereix més confiança i dóna més seguretat, per molt que vulgui la teva competència, mai tindrà la teva experiència i la teva passió. El teu treball és especial per tu i això es reflecteix en cada projecte.

Si la teva competència vol copiar-te, és perquè el teu producte o servei és bo.

El teu blog t’ajudarà a fidelitzar i comunicar-te amb els teus clients

Ja ho has vist, perquè serveix un blog per generar confiança. Amb ell reforçaràs la teva marca personal i et facilitarà el contacte amb els teus clients.

En aquest canvi de paradigma on preferim saber qui hi ha darrere de les empreses, necessitem ‘connectar’ amb les persones i el blog és l’eina que necessites per a això.

Mitjançant el teu blog podràs establir una relació més estreta amb els teus clients i lectors, podran comentar els teus articles, resoldre els seus dubtes i segurament que et recomanin a altres persones.

Praesent velit, odio Nullam vulputate, pulvinar neque. Aliquam massa nec porta. Donec