Perquè serveix un blog

Publicat el 28 marzo 2020

Actualment tenir una web és imprescindible per a qualsevol professional o negoci. Però has pensat… Per què hi ha gent que dedica tant temps a mantenir el seu blog al dia? Perquè serveix un blog? La resposta és senzilla, perquè para ells, el seu blog és la clau per generar confiança i atreure clients.

Si penses que no tens temps per actualitzar el teu blog o creus que és una perduda de temps i no atraurà més clients, deixa que et demostri perquè et pot ser útil.

Quan tens una preocupació o necessites resoldre un dubte, segurament vas a Google i realitzes una cerca d’allò que necessites. El més probable, és que acabis en un blog d’un professional o d’una empresa. Realitzes una lectura en diagonal buscant la solució al teu problema i si l’article ha aconseguit resoldre-ho, t’interessis per saber qui hi ha darrere d’aquestes línies.

Que millor forma de connectar amb un client, que ajudar-lo solucionant el seu problema i captar la seva atenció.

Perquè serveix un blog

Perquè serveix un blog? La millor eina per generar confiança i captar clients

Com has vist, el blog, és la clau. L’eina menys intrusiva i magnètica per atreure clients de forma natural. Però com pots utilitzar el blog per generar més confiança i contracti els teus serveis?

Aporta contingut de gran valor que resolgui els problemes dels teus possibles clients. Però llegint això, segur que estàs pensant… «Si li soluciono el seu problema llegint un dels meus articles, per què voldrà contractar-me si ja té tota la informació al meu web?».

Trencant barreres, oferint contingut de qualitat.

Oferir un bon consell o ajudar sense demanar res a canvi, establiràs un vincle més fort. Demostres que et preocupes per ell i cada consell que ofereixes de forma gratuïta es converteix en un gest de confiança.

Amb cada article que llegeixen, aconsegueixes que et coneguin una mica més. Sabran qui ets, com treballes i el més important, et convertiràs en un referent per a ells.

D’acord, però… realment, perquè serveix un blog?

Fins ara has utilitzat diferents eines per aconseguir credibilitat, reputació i confiança. Mitjançant l’elaboració de productes o oferint serveis professionals. Però, és possible que et facis preguntes com:

  • Val la pena invertir temps a escriure articles en el meu blog?
  • Si explico els meus coneixements, perquè m’ha de contractar?
  • I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien utilitzar els meus mètodes.

Hi ha molts professionals i empreses que pensen que tenir una pàgina web presencial és suficient, però és completament erroni. Ningú trobarà el teu web si no té un contingut amb què et puguin trobar. Dir que has optimitzat les teves quatre pàgines principals amb paraules clau com ‘coach‘, ‘personal de…‘, etc. no és suficient. No ets l’únic professional que té pàgina a internet i tens una gran competència. Si no fas alguna cosa perquè et puguin trobar i vegin qui ets, passaràs inadvertit. Aquí tens la resposta de «Perquè serveix un blog?».

Analitzem les preguntes anteriors, i després decideix si val la pena o no, tenir un blog.

Val la pena invertir temps a escriure articles?

No t’ho negaré, a mi em costa escriure, però és vital en la meva estratègia d’inbound màrqueting poder ajudar a possibles clients i ajuda a millora el meu posicionament.

Ajudant a lectors i clients

Si ajudes als teus lectors a resoldre els seus dubtes o problemes, pots arribar a convertir-te en el seu referent i guanyar-te la seva confiança. Sé que no és un procés que es pugui aconseguir en poc temps… però obtindràs fruits a llarg termini. T’ho asseguro.

Millorant el posicionament en Google

Si una pàgina web presencial té 4 seccions principals amb una mitjana de 300 paraules per pàgina, la web tindrà al voltant de mil dues-centes paraules. D’aquestes si traiem la palla i solament deixem les paraules apropiades amb les quals volem que et trobin, poden quedar… 10 o 12 paraules. Amb aquest marge de paraules clau, poc podem fer amb una competència que utilitzi els articles del blog com a eina de posicionament.

Si utilitzes els articles adequadament, pots arribar a estar en les primeres posicions, solament cal treballar i ser constant. Tenir clar com optimitzar un article perquè li agradi a Google i sobretot al teu lector que és el més important.

Si explico els meus coneixements… perquè m’ha a contractar?

Perquè serveix un blog? Per explicar com fer les coses i que després no em contractin? És un pensament habitual, però com confiaran en tu si no et coneixen, o no tens visibilitat. Si has de contractar un servei, és normal que et preguntis si la persona és un professional i sabrà resoldre les teves necessitats. Com a dissenyador gràfic i web, utilitzava en el meu currículum un dossier amb una mostra dels meus treballs.

Ara prefereixo donar una mica més, oferir continguts que puguis utilitzar per millorar el teu web o fins i tot fer-la teu mateix. I el millor exemple d’un treball ben fet és la meva pròpia web. Et convido al fet que realitzis les proves de rendiment, optimització i seu que creguis oportunes.

El meu web és la base amb la qual realitzo les webs dels meus clients, així que la travaràs sempre impecable.

Deixant a un costat això… tornem al contingut. Si uses el teu blog adequadament i ajudes als teus lectors, quan tinguin un problema sabran que tu tens la resposta. I no tinguis dubtes, si han de contractar a algú en alguna ocasió, tu seràs la seva primera opció.

I la competència? Si llegeixen els meus articles, podrien usar els meus mètodes.

No hi ha res pitjor que una còpia. Així que no et preocupis per ells, la gent sempre prefereix l’original a la còpia. L’original sempre ofereix més confiança i dóna més seguretat, per molt que vulgui la teva competència, mai tindrà la teva experiència i la teva passió. El teu treball és especial per tu i això es reflecteix en cada projecte.

Si la teva competència vol copiar-te, és perquè el teu producte o servei és bo.

El teu blog t’ajudarà a fidelitzar i comunicar-te amb els teus clients

Ja ho has vist, perquè serveix un blog per generar confiança. Amb ell reforçaràs la teva marca personal i et facilitarà el contacte amb els teus clients.

En aquest canvi de paradigma on preferim saber qui hi ha darrere de les empreses, necessitem ‘connectar’ amb les persones i el blog és l’eina que necessites per a això.

Mitjançant el teu blog podràs establir una relació més estreta amb els teus clients i lectors, podran comentar els teus articles, resoldre els seus dubtes i segurament que et recomanin a altres persones.

adipiscing facilisis mi, fringilla et, Praesent ut quis, ipsum elit. commodo