És imprescindible que la web de la teva marca personal o negoci tingui una bona pàgina sobre mi. Aquesta pàgina també anomenada, “Sobre nosaltres”, “About”… és la segona més visitada després de la “home”. És una pàgina on el teu lector decidirà si segueix interessat en els teus serveis o si segueix buscant a algú que li ofereixi més confiança.
En qualsevol negoci és vital humanitzar la teva marca. A més, és el lloc perfecte per acabar de convèncer al teu lector que ets la persona indicada per resoldre el seu problema. Així que fes-te a la idea, que aquesta pàgina no és per fer créixer el teu ego ni per vendre alguna cosa descaradament. Fem un repàs de tots els detalls que ha de tenir una pàgina sobre mi perquè sigui efectiva.
Què fer perquè la teva pàgina sobre mi compleixi amb els seus objectius, sigui efectiva i no deixi indiferent.
Has de tenir en compte que l’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és persuadir al teu lector. Generar confiança i filtrar els usuaris que han arribat al teu web i que estiguin interessats en el que ofereixes. Com t’he dit abans, parlar de tu, no és l’objectiu d’aquesta secció. Si vols exposar els teus assoliments i el teu currículum pots usar altres eines com LinkedIn. Aquí has de parlar del teu client ideal i generar confiança.
Què cal tenir en compte abans de començar a escriure?
Per evitar que el teu lector s’avorreixi o triï un altre professional per falta de confiança, has de saber com enfocar i a qui va dirigida la pàgina. Per aquest motiu cal estructurar un moment les idees abans de començar a escriure.
Pensa en el teu potencial client
L’objectiu principal de la pàgina sobre mi, és captar la seva atenció i fer que confiï en tu. Així que sobretot, centra’t en ell i no intentis escriure per a tothom. Pensa que necessita, que beneficis obtindrà i com els aconseguirà. És necessari que analitzis les seves necessitats, preocupacions i dubtes. Com més sàpigues i descriguis al teu client ideal, més fàcil serà escriure per a ell.
Que vols transmetre
Decideix que sensació vols que tingui el lector una vegada ha llegit la pàgina. No aparentis alguna cosa que no ets. Si ets una empresa unipersonal, és millor que el teu client ho sàpiga des d’un principi, si li expliques que ets una gran empresa amb diferents treballadors i s’adona que l’estàs mentint, hauràs perdut a aquest client. Sobretot sé honest de la mateixa forma que t’agradaria que ho anessin amb tu.
Tipus de lectors que poden arribar a la pàgina sobre mi del teu web
Existeixen diferents usuaris que poden arribar, des de nous usuaris, usuaris recurrents i possibles compradors dels teus serveis o productes. Cadascú d’ells té una preocupació en ment, i volen saber si han arribat al lloc indicat.
- Nous usuaris: Han arribat al teu web mitjançant un cercador i volen saber qui hi ha darrere dels continguts que estan llegint.
- Usuari recurrent: Han visitat la teva pàgina en més d’una ocasió i volen saber que més li pots oferir.
- Usuari indecís o possible comprador: Sap del teu producte, sap qui ets, però necessita una empenta de confiança per realitzar l’últim pas.
Determina quin objectiu vols aconseguir per a aquesta pàgina i afegeix al final una trucada a l’acció “CTA”.
Vols que et contactin, que se subscriguin al teu butlletí o que et truquin per telèfon… Sigui el que sigui, posa solament una cosa i deixa-ho ben clar al final de la pàgina.
Què has de tenir en compte quan redactis els teus textos
Utilitza la primera persona i parlar directament al lector que està llegint, no a una multitud. Per això has de centrar-te només en el teu client ideal.
Explica-li quins beneficis obtindrà, més que a detallar tot amb paraules tècniques i el sobre ús de dades.
Procura simplificar sense perdre el seu contingut.
Procura usar un paràgraf per idea i frases curtes per fer més lleugera la seva lectura. Si pots explicar una idea resumint-la i que s’entengui bé, millor que fer un text de tres paràgrafs per explicar el mateix. Has de ser clar i concís.
Quins apartats ha de tenir perquè sigui efectiva.
Una vegada sàpigues que vols explicar, cal estructurar la pàgina sobre mi perquè sigui clara possible. Així que anem a veure els 5 punts clau que tota pàgina sobre mi ha de tenir.
1. Necessites un títol amb ganxo per captar l’atenció
Has de crear un títol que motivi a l’usuari a seguir llegint. Que connecti amb el teu lector. Explica en una frase qui ets i que aconseguirà.
2. Com pots a ajudar al teu client
Com t’he dit, el teu lector ha de saber que està en el lloc indicat, i que tu ets la persona adequada. Aquest és l’apartat on has d’explicar quins problemes soluciones i com ho aconsegueixes. Quin benefici aportes als teus clients i que ha aconseguit després d’haver contractat els teus serveis. Has d’apel·lar a les seves emocions. Sigues clar i ofereix solucions a problemes concrets.
3. Explica qui ets amb una breu descripció
És el moment d’explicar la teva història, qui ets, perquè has decidit dedicar-te al teu treball i com entens la teva professió. Acompanya la descripció amb una imatge de tu que et representi i si pot ser somrient. Si ho prefereixes pots explicar la teva història mitjançant un vídeo.
Has d’aconseguir que el teu lector s’imagini com seria treballar amb tu. D’aquesta forma, generaràs una connexió directa amb el teu client potencial.
4. Genera confiança amb els testimonis
Una altra forma per generar confiança és incloure testimoniatges de persones que han contractat els teus serveis. Per a això has d’incloure un petit text on expliquin com estaven abans i com han millorat després de contractar els teus serveis. Per completar el testimoniatge has d’incloure el nom i una fotografia del teu client, i si vols i de forma opcional depenent del servei prestat, un enllaç al seu LinkedIn.
5. Finalitza la pàgina sobre mi, amb una trucada a l’acció (CTA)
Convida al teu lector al fet que realitzi alguna acció… subscriure’s al teu butlletí, que es posi en contacte amb tu, o visitar un article del teu blog per generar més confiança. Guia al teu lector perquè realitzi una acció en concret, així la pàgina complirà amb l’objectiu que t’has marcat.